Weihnachtsoratorium, Johann Sebastian Bach

Datum en tijd: 18-12-2016 om 14:30
Locatie: Philharmonie Haarlem

In de traditie van de tweejaarlijkse uitvoering van het Weihnachtsoratorium. Dit jaar is gekozen voor de cantates 1, 2, 3, 4 en het openingskoor van cantate 5. Het concert vindt plaats in samenwerking met het Florilegium Musicum, een barok-orkest, dat gebruik maakt van originele oude muziekinstrumenten, of kopieën daarvan. Dit resulteert in een lichter en transparanter geluid.

Het Weihnachtsoratorium werd voor het eerst uitgevoerd in de periode van Kerst 1734 tot Driekoningen 1735, in de St. Nicolaikerk en de Thomaskerk in Leipzig. De 6 cantates (delen) waren bedoeld voor de kerkdiensten in deze periode. Tegenwoordig worden ze als één geheel ten gehore gebracht. In verband met de lengte wordt er wel vaak een keuze uit gemaakt. Het stuk verhaalt over de geboorte van Christus, de vreugde, het licht en het bezoek van de drie koningen met hun geschenken aan het Kind.

Kosten € 32,–. Kaarten via Philharmonie Haarlem: 023 512 12 12, www.theater-haarlem.nl Start kaartverkoop op 24 mei.

NB Projectzangers zijn van harte welkom. De repetities starten begin oktober, de bijdrage is E 55,–.