Oratorio de Noël & Christmas Carols

Datum en tijd: 10-12-2017 om 14:30
Locatie: Philharmonie Haarlem

Oratorio de Noël en Christmas Carols als een kleurenpalet van koormuziek

Zondagmiddag 10 december zingt het Haarlems Gemend Koor het Oratorio de Noël van Saint-Saëns en andere romantische kerstmuziek van bekende componisten, daarbij begeleid door het beroemde Cavaillé-Coll-Orgel,  een harp, een strijkersensemble en professionele solisten .

In het Oratorio de Noël wordt het aloude kerstverhaal verteld, in de originele Latijnse tekst.
Elgar zette een tekst van zijn vrouw op muziek: “O ziel, blijf zo helder als eens de sneeuw, blijf als de sneeuw zo puur…” (The snow)

De Ceremony of Carols bezingt de intocht van de Heer, heet alle heiligen welkom  en vereert moeder Maria. B. Britten heeft zich daarbij laten inspireren door vroeg Engelse teksten, begeleid door een harp.

De eerste Carol in de Fantasia van Vaughan Williams is een machtige baritonsolo gevolgd door bewerkingen van oude Christmas Carols, gezongen door het koor.

John Rutter verknoopte oude en nieuwe muziek in zijn bewerkingen van Christmas Carols.

Camille Saint-Saëns: Oratorio de Noël
Edgar Elgar: The Snow
Benjamin Britten: A Ceremony of Carols,
Ralph Vaughan Williams: Fantasia on Christmas Carols,
John Rutter : 5 Christmas Carols

Harp: Reinilde Zevenbergen
Cavaillé-Coll Orgel: Gerrie Meijers

Kaartverkoop: € 28 | € 15 voor kinderen t/m 12 jaar via de Philharmonie Haarlem en via koorleden.

Dit concert is mede tot stand gekomen met de steun van:
De Ruigrokstichting, Hofsteestichting, Gemeente Haarlem, ING Bank en Nederlof.