Bidden en Beminnen

Datum en tijd: 31-03-2019 om 14:30
Locatie: Nieuwe Kerk Haarlem

Five Mystical Songs (1911) van Ralph Vaughan Williams
Five Hebrew Love Songs (2001) van Eric Whitacre (versie voor viool, piano en gemengd koor)
Four Songs opus 13 voor zangstem en piano (1940) van Samuel Barber
The Armed Man van Karl Jenkins (2000) – Kyrie, Sanctus, Agnus Dei, Benedictus

Een programma vol variatie en contrasten: een krachtige lofzang tot God voor koor en baritonsolo. Dan zingt het HGK vijf tedere, subtiele, zwierige liefdesgedichten met begeleiding van viool en piano. Daarna hoort u sfeervolle laatromantische liederen voor baritonsolo en piano. We eindigen met de vaste gezangen uit de Katholieke mis: koormuziek vol gedempte feestelijkheid, dreiging en verlangen naar vrede.
Verbindend zijn de thema’s Bidden en Beminnen en de Engels/Amerikaanse componisten uit de 20e eeuw.

Kaarten:
in voorverkoop € 15, te bestellen via post.hgk@gmail.com of via koorleden
aan de kassa: € 18.

Het programma duurt ruim een uur. Na afloop staat een gratis consumptie voor u klaar.
Voor de aanvang van het concert ontvangt u een programmablad met korte toelichting. Daarop staan niet alle teksten en vertalingen.
Hieronder kunt u van het volledige programma alle teksten en vertalingen lezen.
Tot zondag 31 maart op het Nieuwe Kerksplein!